لیست اختراعات سروش صرافان صادقي


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 12
تاریخ ثبت: 1392/04/24
خلاصه اختراع:

استند آزمايشگاهي تست احتراق در محفظه هاي ميكرو و مزو امروزه با توجه به پيشرفت‌هاي صورت گرفته در زمينه توليد مواد نيمه رسانا و فناوري‌هاي ماشين‌كاري در ابعاد ميكرو براي توليد تجهيزات در ابعاد كوچك در حد ميلي‌متر و ميكروني، همچنين توسعه سريع سيستم‌هاي ميكرو الكترومكانيكي (MEMS)، تقاضاها براي طراحي و توليد اين گونه از سيستم‌ها از قبيل سيستم‌هاي متحرك بسيار كوچك، ميكرو روبات‌ها، سيستم‌هاي هوافضايي ابعاد كوچك، ميكرو پيشرانه هاي فضايي، ميكرو موتورها و سيستم‌هاي توليد توان ميكرو داراي توانايي توليد انرژي زياد در ابعاد كوچك، براي استفاده در دو بخش اقتصادي و نظامي به سرعت در حال گسترش مي‌باشد. در سال‌هاي اخير به عنوان يكي از مناسب‌ترين منابع توليد توان در سيستم‌هاي توليد توان ميكرو به صورت جدي مورد توجه قرار گرفته اند. بنابراين، از آنجا كه براي استخراج انرژي از سوخت‌هاي هيدروكربني نياز به طراحي محفظه هاي احتراقي در ابعاد كوچك مي باشد، از اين رو، بسياري از محققان در سراسر دنيا در تلاش جهت بهينه سازي و ارتقاء اين‌گونه از سيستم‌هاي احتراقي به عنوان منابع توليد انرژي در آينده نزديك مي باشند، با توجه به اين مهم شناخت ماهيت و پديده ها در احتراق در ابعاد ميكرو و مزو داراي اهميت بسيار مي باشد و اين مهم نيازمند داشتن ابزار و وسايل مناسب جهت اندازه گيري مي باشد كه در اين طرح اقدام به طراحي و ساخت اين استند آزمايشگاهي گرديده است به گونه اي كه گستره وسيعي از تست‌ها را پوشش مي‌دهد. تعدادي از آزمايش‌هاي كه قابل اجرا در اين استند مي‌باشند عبارتند از: پديده شناسي احتراق در محفظه هاي ميكرو و مزو، بررسي اثر رقيق سازي و رقيق سازهاي مختلف بر احتراق ميكرو و مزو، بررسي اثر پيش‌گرمايش بر احتراق ميكرو و مزو، بررسي احتراق در محفظه هاي احتراق‌ تخت و استوانه اي، بررسي اثر مغناطيس بر روي احتراق ميكرو و مزو، بررسي اثر جريان‌هاي الكتريكي بر احتراق ميكرو و مزو، بررسي ميزان شدت روشنايي ناشي از احتراق ميكرو و مزو، بررسي فركانس شعله¬هاي نوساني، بررسي اثرات ضرباني و پالسي جريان بر احتراق ميكرو و مزو، پردازش تصوير شعله.

تاریخ ثبت: 1391/12/24
خلاصه اختراع:

استند آزمايشگاهي تست شعله در جريان هاي چرخشي اين اختراع از نظر فني در حيطه علم احتراق، مكانيك سيالات و علوم حرارتي قرار مي گيرد و كاربرد اصلي آن در شاخه هاي مكانيك و هوافضا است. هدف اصلي استفاده از جريان هاي چرخشي، كاهش آلاينده هاي احتراق، كاهش مصرف سوخت و افزايش پايداري شعله مي باشد. يكي از رايج ترين روش ها براي توليد چرخش استفاده از پره هاي چرخاننده است. مشكل اساسي اين روش، توليد چرخش يكسان به ازاي تمامي مقادير سرعت ورودي مي باشد كه اين ايراد در طراحي جديد از بين رفته است. به عبارت ديگر در اين طراحي مي توان به ازاي هر مقدار سرعت، عدد چرخش مورد نظر را بدست آورد. در گذشته، توجهي به نوع رژيم احتراقي كه در مشعل حاكم است نشده بود؛ به اين معني كه براي كاربر هيچ گونه امكان براي تغيير در رژيم احتراق وجود نداشت. در اين طراحي كاربر مي تواند تغييراتي در عملكرد مشعل ايجاد كند تا راندمان احتراقي افزايش يابد. اين تغييرات مي تواند شامل بازه گسترده اي از محدوده كاملا پيش مخلوط تا كاملا غير پيش آميخته مي باشد. در طراحي پيش رو تلاش شده تا اين ايراد مشعل هاي گذشته (كه تنها مي توانستند يك نقطه طراحي Design Point داشته باشند) برطرف گردد و مشعل بتواند در اين بازه گسترده عمل كند.

تاریخ اظهارنامه: 1387/08/13
تاریخ ثبت: 1388/02/20
خلاصه اختراع:

امروزه با پيشرفت هاي نوين علمي در عرصه طراحي و ساخت موتورهاي جت موتورهاي جت وارد مراحل جديدي از حيات خود به كمك مواد نوين و هوشمند شده اند كه در انواع نوين موتورهاي نسل ششم جت و زير مجموعه آنها در حال تكام و گسترش در دنياي هواپيماهاي تجاري و نظامي و همچنين در بالگردها شده است كه از آن جمله مي توان به طراحي و ساخت ميكروتوربو جت ها تنها با وزن كمتر از 50 گرم جهت ساخت ريز پهبادها همچنين موتورهاي تورپوفن PW8000 موتور جت 55- AL موتور تورپوفن 222 - AI و يا حتي موتور مبني جت طلوع 4 ساخت ايران و ... اشاره كرد. يكي از مهمترين مباحث جهت بهبود و افزايش راندمان موتورهاي جت نسل جديد بحث روان كاري و ياتاقان هاي مورد استفاده در اين موتورها مي باشد كه در آنها بجاي استفاده از روغن هاي قديمي سنيتيكي اقدام به استفاده از نانو روان كارهاي جامد همچنين ساخت و استفاده از ژورنال هاي الكترورپولوژيك با توجه به خواص دمپرهاي تحت فشار در جذب ارتعاشات موتور رفتار غير خطي و پايداري سيستم آنها با توجه به موقعيت هاي مختلف كاري موتور و قابليت تطابق با شرايط كاري مورد نياز و خواص مناسب آب بندي و تعميراتي آنها اشاره كرد.

تاریخ اظهارنامه: 1387/08/13
تاریخ ثبت: 1388/02/20
خلاصه اختراع:

عمل اوري بتن يك فاكتور سيار مهم براي بالا بردن مقاومت بتن مي باشد و عمل اوري تقريبا بعد از باز كردن قالب ها از 3 تا 180 روز ممكن است ادامه داشته باشد به نظر مي رسد ايده ال ترين روش عمل آوري غرقاب كردن كل بتن در آب مقطر است. اين در حالي است كه آهك بوجود آمده در اثر واكنش هيدراتاسيون سيمان در طول اين مدت عمل آوري وارد شبكه هاي نانو لوله هاي موئيتي كه در مقياس 10 به توان 6- تا 10 به توان 9- متر مي باشند شده و مقداري از آن به كمك اين شبكه ها از بتن خارج و به آب اطراف وارد شده و باعث شوره زدن بتن و ايجاد محيط قليايي در آب عمل آوري بتن مي شوند كه اين محيط قليايي تاثير منفي در مقاومت فشاري و دوام بتن دارد. در اين تحقيق مقاومت فشاري نمونه هاي بتني با طرح اختلاط هاي مختلف (نسبت آب به سيمان و مصالح متفاوت با نسبت هاي متفاوت و افزودني هاي بتن) در حالتي كه نمونه ها در طول مدت عمل آوري در يك محلول بافري با انتخاب بافري بر پايه يون كلسيم با توجه به نقش اساسي اين يون در فرايندهاي هيدراستاسيون سيمان قرار داشته است بررسي شد كه با اين كار PH آب عمل آوري ثابت خنثي و تحت كنترل بوده و اين حالت با حالتي كه نمونه ها در آب مقطر عمل آوري شده اند مقايسه گرديد و مشاهده شد كه نمونه هاي عمل اوري شده در محلول بافري و با كنترل سرعت واكنش و آزادسازي گرماي حاصل از واكنش هيدراتاسيون سيمان مقاومت نمونه ها در پايان 28 روز افزايش داشته است و نيز مي توان گفت: دوام بتن را در برابر حملات شيميايي و باران هاي اسيدي افزايش مي يابد.

تاریخ اظهارنامه: 1385/09/20
مالک/مالکان: سروش صرافان صادقي
تاریخ ثبت: 1385/12/01
مخترع/مخترعان: سروش صرافان صادقي
خلاصه اختراع:

اين وسيله جانبي به دريل و استفاده كنندگان دريل امكان تبديل دريل خود را به اره برقي چكشي مي دهد و همچنين باعث راحتي و تسلط بيشتر در هنگام كار به كمك اين وسيله مي شود از ويژگي هاي اين وسيله جانبي اتصال و كاربرد و كاركرد ساده است براي اتصال اين وسيله فقط لازم است كه ميله اي همچون مته به دريل متصل گردد و در صورت استفاده به صورت ثابت نياز به محكم كردن يك پيچ است.

تاریخ ثبت: 1395/02/21
خلاصه اختراع:

در اين طرح اقدام به طراحي و ساخت يك تست استند موتور هيبريد موشكي گرديده است، هدف از انجام اين طرح دست‌يابي به يك زير ساخت بومي با نگاه به نيازهاي كشور جهت تحقيق و توسعه موتور هيبريد موشكي مي‌باشد. با توجه به اين هدف، اين طرح امكان تحقيق و توسعه بر روي موتورهاي هيبريد موشكي را در كشور را براي اولين بار از اين حيث فراهم نموده است علاوه بر اين مهم، اين طرح با اصلاحات طرح‌هاي موجود در جهان و رفع مشكلات تست استندهاي مشابه خود در جهان داراي گام‌هاي فن‌آورانه و نوآورانه در اين حوزه مي‌باشد. در اين طرح علاوه بر موارد و امكانات معمول ساير تست استندهاي مشابه در جهان، داراي گام‌هاي نوآورانه متعددي مي‌باشد. بر اين اساس مي‌توان به گام‌هاي نوآوري همچون امكان تثبيت ميزان دبي جريان اكسيدكننده بر روي يك ميزان ثابت با استفاده از يك متد اقتصادي و كارامد با قابليت استفاده در موتور تجاري و محصول در درون تست استند اشاره كرد؛ از ديگر موارد مي‌توان به تعبيه مكانيزم شروع و خاموشي سريع موتور درون تست استند را نام برد كه امكان بررسي و اخذ اطلاعات دقيق‌تري از گرين موتور هيبريد موشكي را در تست فراهم مي‌نمايد، اين مهم باعث افزايش دقت آزمايش‌ها شده و امكان بررسي دقيق‌تر سوزش گرين و بررسي عايق‌هاي را درون موتور فراهم مي‌نمايد ذكر كرد.

تاریخ اظهارنامه: 1385/05/30
مالک/مالکان: سروش صرافان صادقي
تاریخ ثبت: 1385/12/02
مخترع/مخترعان: سروش صرافان صادقي
خلاصه اختراع:

موارد یافت شده: 12